به اعتلای کشورمان معتقدیم

رئیسی: رئیس‌جمهور آمریکا گفته ما قصد آزاد کردن ایران را داریم / شاید از حواس پرتی که دارد، باشد؛ ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد

    آبتاب، رئیس‌جمهور در مراسم ۱۳ آبان خطاب به بایدن گفت که ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.

 وی ادامه داد: “ائمه اطهار و قرآن کریم هشدار دادند که مراقب باشید دچار خود بزرگ‌بینی نشوید. این خطر موجب سقوط فرد و جامعه می‌شود. امروز نماد استکبار، نظام سلطه حاکم بر آمریکاست.”

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره)، آمریکا را شیطان بزرگ نامید، گفت: “آمریکا برای اینکه به منافع خودش برسد، حاضر است بسیاری از مردم را از بین ببرد و منافع آن‌ها را به خطر بیاندازد. ملت بزرگ ایران با انقلاب شکوهمندش مبارزه با استکبار و استبداد را در دستور کارش قرار داد. در ۲۲ بهمن ۵۷ به حرکت رژیم استبدادگر پهلوی پایان داد. حرکت بصیر دانشجویان در آبان ۵۸ جریان مبارزه با استکبار (استعمار خارجی) کامل کرد.”

وی روز مبارزه با استکبار جهانی را نماد اقتدار و مظلومیت مردم ایران دانست و عنوان کرد: “در این روز باید ابعاد حرکت فرعونی و استکباری مستکبرین تبیین شود. توطئه‌ها و فتنه‌های مستکبرین باید روشن شود. می‌خواهند بین ملت‌ها تفرقه‌اکنی کنند تا به سلطه خودشان ادامه بدهند.”

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات تروریستی و جنایتی آمریکا گفت: “آمریکا در بیش از ۳۰۰ جنگ در عالم حضور داشته است. آمریکا در ۶۲ کشور کودتا انجام داد. آمریکا در پرتلفات‌ترین جنگ‌ها افغانستان، عراق و ویتنام نقش اول را داشته است. دخالت‌های نظامی این کشور در کشورها به نام مبارزه با تروریسم و آزاد کردن ملت‌ها. بنیان‌گذاری گروه‌های تکفیری و حامی آن‌ها در عالم و کشورهای منطقه بوده است. حمایت از جریان‌های تجزیه‌طلب و تروریست. به راه انداختن نظام‌های تحریمی علیه کشورهای مستقل به ویژه در ایران اسلامی.”

وی روحیه آمریکا را استکباری و سلطه‌گری خواند و گفت: “آمریکا می‌خواهد کشورها گاو شیرده برای او باشند. در میان همه این جنایت‌ها خودشان را به عنوان طرفدار آزادی و حقوق انسان معرفی می‌کنند. کجای عالم از شما می‌پذیرد که خودتان بنیان‌گذار داعش بودید و در عالم جنایت می‌کند. نتیحجه حضور دو دهه آمریکا در افغانستان جز جنایت و خون‌ریزی چه بود؟ اقدامات آمریکا پیش‌روی همه است.”

وی با بیان اینکه چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای بر زبان رانده، شاید از حواس پرتی که دارد، باشد و ایشان گفته است که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم، گفت: “ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.”

     پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):

 وی در ادامه تأکید کرد: “بارها ملت ایران از روی بصیرت این مسایل را گفته است. امروز دهه هشتادی و دهه نودی‌ها هم این را می‌گویند. نگاه نکنید به برخی افراد معدود گول خورده خائن. ملت ایران سخنش همین است و بارها اعلام کرده و تاکید کرده است، ایران با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها امروز مسیر پیشرفت را دارد طی می کند. امروز کشوری که سیم خاردار به آن نمی دادید، تولید کننده در صنایع پیچیده هسته‌ای و نظامی است. شما گمان نمی‌بردید در ساخت دارو ۹۵ درصد داروی مورد نیاز کشور را خودمان تولید کنیم. در محضر رهبری گفتم اولین سخن دبیر کل سازمان ملل با بنده در نیویورک این بود که از شما و ملت ایران عذر می خواهم که نتوانستم برای برداشتن تحریم ها در همه گیری کرونا کاری کنم. من به ایشان گفتم که الان ۶ واکسن در ایران تولید می شود و ما از وارد کننده به تولید کننده تبدیل شده‌ایم.”

رئیس‌جمهور تأکید کرد: “امروز هرکس در هرکجای این کشور نسبت به اغتشاش، آشوب، بلوا و ناآرامی بدمد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت راهبرد آمریکایی‌ها و دشمن حرکت کرده است و هرکس در جهت ایجاد آرامش و امنیت، تولید، پیشرفت، کسب علم و دانش، رونق تحصیل گام بردارد. هرکس در جهت شتاب هرچه بیشتر این قطار پرشتاب کشور گام بردارد، در راهبرد جمهوری اسلامی حرکت کرده است؛ دوگانه امروز ما این است. هرکس در جهت ناامنی و اغتشاش گام بردارد، کوچکترین هم باشد بداند که در جهت خواست دشمنان انقلاب اسلامی گام برداشته است.”

رئیس‌جمهوری پس از سر دادن شعارهایی مبنی بر محکومیت فتنه‌گران گفت: “امروز همه باید بدانند که انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته است. نظام جمهوری اسلامی به برکت ایثار شهدا، جانبازان، خانواده‌های شهدا و انقلابیون و کسانی که نامی از آن‌ها برده نمی‌شود و گمنام هستند، مقتدر است. قدرت ما به موشک و صنایع نظامی است، اما فقط این نیست. قدرت اصلی ما به حضور مردم در راهپیمایی روز ۱۳ آبان است.”

رئیسی همچنین بیان داشت: “آمریکایی‌ها تصور کردند می‌توانند نسخه برخی از کشورها مانند آنچه در سوریه و لیبی اجرا کردند، اینجا هم اجرا کنند. شما می‌‌خواهید چند بار ایران را تجربه کنید؟ چرا از تجربه‌ها درس نمی‌گیرید؟ ملت بزرگ ایران در مقابل شما سر فرو نخواهد آورد. به آنچه به اسم آزادی فکر می‌کنید، بر سر مردم افغانستان، عراق و سوریه چه آوردید؟ به اسم آزادی و مبارزه با تروریست‌ها، ملت‌ها را به اسارت درآوردید. ملت بزرگ ایران با خون شهدا آزاد شده و هرگز به اسارت درنخواهد آمد.”

Email
چاپ
آخرین اخبار