به اعتلای کشورمان معتقدیم

دروغگویی احمدی نژاد و تفکر مصباح یزدی باعث شرایط امروز شده است

جبهه پایداری در دوره احمدی‌نژاد ظهور کرد. بر اساس دیدگاه‌های این جریان می‌توان دروغ گفت، ملت را خس و خاشاک خطاب کرد و رفتارهای مردم‌فریبانه داشت.
تصویر دروغگویی احمدی نژاد و تفکر مصباح یزدی باعث شرایط امروز شده است

به گزارش آبتاب، فاطمه راکعی فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: “بسیاری از مشکلات امروز کشورمان نتیجه عملکردی است که در دوران احمدی‌نژاد ثبت شد. قطعنامه‌های پی درپی سازمان ملل و شورای امنیت محصول این گفتمان است. بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار در این بازه زمانی کسب شد، اما این ثروت عظیم به جای توسعه کشور، صرف امور بی‌اهمیت شد.”

در این دوره تلاش شد زمینه ظهور قرائت‌های افراطی از دین فراهم شود. استارت شکل‌گیری گروه‌هایی مانند آبادگران، رایحه خوش خدمت و نهایتا جبهه پایداری در این دوران زده شد.

رییس‌جمهوری وقت رسما به دیگران تهمت دروغ می‌زد در چشم مردم نگاه و اظهارات کذب را مطرح می‌کرد. پوپولیسم ریشه گرفت و در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و… عملکرد نامناسبی ثبت شد عمکردی که مشکلات آن هنوز هم در کشور پیداست.

فردی این جریان را تغذیه فکری می‌کرد که معتقد بود اساساً رأی مردم اهمیتی ندارد و اقلیتی محدود می‌توانند برای اکثریت تصمیم بگیرند. این تصمیمی دقیقاً در نقطه مقابل رهنمودهای امام (ره) بود. این قرائت معتقد است که تنها قرائت درست از دین همان قرائتی است که آنها ارایه می‌کنند و اگر کسی با آن قرائت مخالفت کند به معنای ارتداد و کفر و… است. مبتنی بر این دیدگاه هدف مقدس، استفاده از هر وسیله‌ای را توجیه می‌کند.

مبتنی بر این نظر بود که محمود احمدی‌نژاد پرونده‌ای در دست می‌گرفت و به اسامی افرادی در جیب خود اشاره می‌کرد.

 آقای مصباح تئوریسین اصلی این جریان فکری بود. این جریان در دهه ۷۰ ایده‌های خود را همراه با احتیاط مطرح می‌کردند در دهه ۸۰ اما این طیف به روشنی موضوعات مورد نظر خود را اعلام می‌کردند.

جبهه پایداری در دوره احمدی‌نژاد ظهور کرد. بر اساس دیدگاه‌های این جریان می‌توان دروغ گفت، ملت را خس و خاشاک خطاب کرد و رفتارهای مردم‌فریبانه داشت.

معتقدم حتی برای عذرخواهی هم دیر شده است. اگر در روزهای ابتدایی پس از بروز بحران عذرخواهی می‌شد و اصلاحات لازم صورت می‌گرفت، نتیجه بخش بود، اما امروز باید به اقدامات دیگری دست زد.

در وهله نخست معتقدم باید زمینه کنشگری جوانان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… فراهم شود. در مرحله بعدی باید کمیته‌ای با حضور چهره‌های مورد وثوق مردم تشکیل شود که زمینه اصلاح برخی نارسایی‌ها را فراهم سازند. کمیته‌ای با حضور سیدمحمد خاتمی، اساتید دانشگاهی، فعالان حوزه زنان و… حتی نمایندگان دهه هشتادی‌ها باید در این کمیته حضور داشته باشند تا بتوانند مطالبات خود را دنبال کنند.

     منبع: اعتماد

Email
چاپ
آخرین اخبار