به اعتلای کشورمان معتقدیم

اسامی خودرو‌های در محدوده ۱۰ هزار یورو برای واردات اعلام شد / تعداد واردکننده‌های خودرو به ۱۲ شرکت رسید

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه پیش از این اسامی ۷ شرکت به عنوان واردکننده خودرو اعلام شده بود، گفت: براین اساس فعلا اسامی ۵ شرکت دیگر به نام‌های بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو که شرایط لازم برای واردات خودرو را بر اساس آئین‌نامه احصا کرده‌اند به فهرست ۷ شرکت واردکننده خودرو که قبلا اسامی آن‌ها اعلام شده بود، اضافه شد.
     پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به اینکه پیش از این اسامی ۷ شرکت به عنوان واردکننده خودرو اعلام شده بود، گفت: با اضافه شدن ۵ شرکت به فهرست واردکنندگان خودرو، تعداد شرکت‌های واردکننده خودرو تا امروز به ۱۲ شرکت رسیده است.

به گزارش آبتاب؛ امید قالیباف، درباره ‌واردات خودرو و شرکت‌های واردکننده خودرو بیان داشت: بعد از اینکه آئین‌نامه واردات خودرو ابلاغ و متعاقب آن نام ۷ شرکت برای واردات خودرو اعلام شد این شائبه به‌وجود آمد که شاید وزارت صمت واردات خودرو را در انحصار همین ۷ شرکت قرار داده است.

به نوشته فارس، سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: این در حالی است که هیچ محدودیتی برای شرکت‌های متقاضی واردات خودرو وجود ندارد و در صورتی که شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط موجود در آئین‌نامه را احراز کند به فهرست شرکت‌های وارد‌کننده خودرو اضافه می‌شود.

وی افزود: براین اساس فعلا اسامی ۵ شرکت دیگر به نام‌های بهمن خودرو، ایران خودرو، معین خودرو، ایرتویا و دیار خودرو که شرایط لازم برای واردات خودرو را بر اساس آئین‌نامه احصا کرده‌اند به فهرست ۷ شرکت واردکننده خودرو که قبلا اسامی آنها اعلام شده بود، اضافه شد.

سخنگوی وزارت صمت افزود: بنابراین فهرست شرکت‌های واردکننده خودرو اکنون به ۱۲ شرکت رسیده است ضمن اینکه این فهرست، همچنان باز است و به محض اینکه شرکت متقاضی واردات خودرو شرایط لازم در آئین‌نامه واردات خودرو را احراز کند به فهرست واردکنندگان خودرو اضافه می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه واردات خودرو از بین خودروهایی با برندهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی انجام می‌شود، گفت: باید بگویم که خودروهایی مانند هیوندا اکسنت، هیوندا ای ۱۰، میتسوبیشی میراژ، چانگان سی اس ۳۵، ام جی ۳ و ام جی ۶، سیتروئن ۳ و محصولی از شرکت فولکس واگن (سئات) در زمره مدل خودروهایی است که قرار است به کشور وارد شود که این خودروها در محدوده قیمت حدود ۱۰ هزار یورو قرار دارند.

به گزارش فارس پیش از این اسامی ۷ شرکت سایپا، پارس خودرو، سایپا – سیتروئن، تجارت بین‌الملل و پشتیبانی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکث موتور، آرین موتور پویا به عنوان واردکنندگان خودرو اعلام شده بود.

Email
چاپ
آخرین اخبار