به اعتلای کشورمان معتقدیم

صدراعظم آلمان: پوتین به اهداف خود نمی‌رسد

فارس: «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان خطاب به قانونگذاران این کشور اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به اهداف جنگی خود در اوکراین نخواهد رسید.

منابع رسانه‌ای از مقر بوندستاگ (پارلمان آلمان فدرال) در بریلن خبر دادند که صدراعظم این کشور با حضور در نهاد قانونگذاری آلمان، موضاع دولت خود را در قبال موضوعات مختلف داخلی و خارجی بیان کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، اولاف شولتز در آستانه نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا مدعی شد که اعضای اتحادیه اروپا در قبال جنگ روسیه و اوکراین متحد و یکپارچه هستند.

صدراعظم آلمان با لحنی تند خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که اتحاد ما (کشورهای عضو اتحادیه اروپا) قوی تر از هر زمان دیگری است و پوتین به اهداف جنگی خود نخواهید رسید.

اولاف شولتز در ادامه سخنرانی خود در بوندستاگ به روسیه درباره جنگ در اوکراین اتهام زنی کرد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین از انرژی و گرسنگی به عنوان ابزار جنگ و سلاح استفاده می‌کند.

      پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):

وی در ادامه این سخنرانی تند علیه روسیه اعلام کرد که «شرکای اروپایی» ۱۰۰ تانک به اوکراین خواهند داد. اولاف شولتز همچنین این را هم گفت که «ما فارغ از اینکه جنگ چقدر طول بکشد، درباره حمایت از اوکراین تردید نخواهیم کرد ».

اظهارنظر تازه صدراعظم آلمان در شرایطی مطرح شده که او به دنبال آغاز جنگ اوکراین، مواضعی بی سابقه علیه روسیه گرفته و ضمن اعمال تحریم‌های بی سابقه، ارائه انواع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین را در پیش گرفته است.

وعده اولاف شولتز درباره ادامه کمک‌های آلمان و دیگر شرکای اروپایی از اوکراین در حالی صورت گرفته که آلمانی‌ها در نتیجه مواضع دولت این کشور با افزایش شدید بهای انرژی و نگرانی‌ها درباره تامین نفت و گاز مورد نیاز خود در فصل زمستان مواجه شده‌اند.

صدراعظم آلمان به قانونگذاران بوندستاگ درباره تامین نیاز انرژی این کشوردر فصل زمستان اطمینان خاطر داد و مدعی شد: «ما برای واردات گاز با چندین کشور قرارداد امضا کرده‌ایم و به امضای قرارداد با دیگر کشورها به منظور تامین نیازمان در فصل زمستان ادامه خواهیم داد».

صدراعظم آلمان ضمن درخواست از شهروندان این کشور برای استفاده منطقی از منابع انرژی افزود: «ما باید از وابستگی به گاز روسیه خارج شویم».

Email
چاپ
آخرین اخبار