به اعتلای کشورمان معتقدیم

امیرعبداللهیان: ما همواره خواهان عراق آباد، آزاد و مستقل بوده ایم

     آبتاب: وزیر امور خارجه در دیدار دبیر شورای عالی امنیت عراق گفت که تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان و تحرکات آنان علیه امنیت ایران را تحمل نخواهیم کرد.

قاسم اعرجی دبیر شورای عالی امنیت عراق روز شنبه که در صدر یک هیأت امنیتی عالی‌رتبه در تهران به سر می‌برد با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تأکید بر مناسبات رو به گسترش تهران و بغداد در تمامی زمینه‌ها بر همکاری دو کشور در زمینه امنیتی از جمله لزوم برخورد با تروریست‌های مسلح از مبداء اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با تأکید بر این که مناسبات دو کشور راهبردی و ممتاز است و ما امنیت عراق را امنیت ایران می‌دانیم، افزود: با توجه به مناسبات حسنه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، ما انتظار نداریم که خاک اقلیم کردستان عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدیدی علیه ایران باشد.

وزیر امور خارجه خواستار مسئولیت پذیری کامل بغداد و اقلیم کردستان عراق نسبت به برخورد با گروههای تروریستی و آپارتاید از مبداء اقلیم کردستان عراق شد.

امیرعبداللهیان افزود: ما همواره خواهان عراق آباد، آزاد و مستقل بوده ایم و جز خیر برای دولت و ملت عراق نمی‌خواهیم اما تداوم حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان و تحرکات آنان علیه امنیت ایران را تحمل نخواهیم کرد. عراق، امنیت ایران را امنیت خود می‌داند. 

دبیر شورای عالی امنیت عراق در این دیدار گفت: قانون اساسی عراق اجازه فعالیت به افراد و جریاناتی که مخل تهدید همسایگان باشد را نمی‌دهد. اعرجی اطمینان داد که هرگونه اقدام ضدامنیتی علیه ایران با اقدام دولت مرکزی و اقلیم مواجه خواهد شد و عراق امنیت ایران را امنیت خود می داند.

Email
چاپ
آخرین اخبار