به اعتلای کشورمان معتقدیم

سوختن زمان برای استفاده از پتانسیلهای کیش برباد رفتن سرمایه ملی است

    سلمان مهدوی مشاور تبلیغات و رسانه و حجت بقایی مشاور تحقیق و توسعه بعد از گفتگوی وبیناری با موضوع جذب سرمایه و تبلیغات برای جزیره کیش در گفتگو با خبرنگاران شرکت کردند :

     آبتاب: حجت بقایی در این گفتگو گفت: تا دو ماه دیگر جام جهانی قطر شروع و تمام شده و ما فعلاً در حال برنامه ریزی هستیم. 

بوشهر، و کیش قرار است میزبان چند تیم شوند، این در حالی است که فکر نمی کنم حتی المان های شهری مناسب هم جاگذاری شده باشد چه برسد به برنامه ریزی برای میزبانی از گردشگران ورزشی، این در حالی است که کشورهای همسایه مانند امارات و بحرین و عمان و حتی عربستان مدتهاست در حال آماده سازی شرایط پذیرایی از میهمانان جام جهانی هستند، اجرای چند همایش و برگزاری کنسرت و مسابقات دوستانه ورزشی کاری است که جزو برنامه های جام جهانی است، اینها را به نام خود ثبت نکنید، ببینید چه کرده اید، این فرصت سوزی خصوصاً برای جزیره کیش بعدها افسوس بسیاری برجای خواهد گذاشت.

سلمان مهدوی با اشاره به نقش رسانه ها در جذب مخاطبین و سرمایه گذاران گفت: رسانه ها را در این حوزه نباید ندیده گرفت، کاش دست اندرکاران زیرساختهای مناسب برای حضور رسانه ها فراهم کرده باشند، رسانه ها چشم بینای مخاطبین جهانی هستند و الآن که دیگر هر شخص برای خود رسانه است و اگر کاستیها خدای ناکرده به چشم بیاید آن وقت انرژی رسانه ها به آن سمت خواهد رفت، باید زیرساختها آماده شود، بستر مناسب برای حضور رسانه ها تهیه شود و اصلاً باید خوراک رسانه ها را آماده کنیم.

بقایی در ادامه گفتگو با تأکید بر نقش جزیره کیش در منطقه ادامه داد: جزیزه کیش با موقعیت خارق العاده ای که دارد، برای ایران ثروتی پایان ناپذیر است.
بسیاری از پتانسیلهای موجود در جزیره و حواشی آن به دلایل مختلف دست نخورده و ناشناخته مانده و یا به دلایلی قابل استفاده نیستند، این دلایل اغلب بروکراسی و کاغذبازی و در نتیجه گریز سرمایه گذاران است. این در حالی است که با مدیریت می توان با رونق جزیره استانهای همجوار را نیز در پیشرفت سهیم کرد.

چه بخواهیم و چه نخواهیم موقعیت کم نظیر کیش برای ورود به خاورمیانه و آفریقا برای ایران و کشورهای منطقه حائز اهمیت است، چندی پیش در جلسه ای با کارشناسان اوراسیا و آسیای مرکزی، متوجه علاقه شدید آنان به کیش شدم، یعنی دروازه اوراسیا و آسیای مرکزی به آفریقا و خاورمیانه و امروز با ورود رسمی ایران به پیمان شانگهای فرصتهای دیگری ایجاد می شود.

سلمان مهدوی با توجه به نقش کیش و بوشهر در خلیح فارس گفت: باید نمادهایی از استانهای مختلف در این دو استان مبدا حضور پیدا کنند، گردشگر و مخاطب باید ایران را در این دو شهر خصوصا کیش ببیند. بقایی در پایان خاطرنشان کرد: جزیره کیش الماس درخشانی است که باید قدرش را بدانیم و برای قیمتی تر شدنش آن را درست تراش بدهیم، سوختن زمان برای استفاده از پتانسیلهای کیش برباد رفتن سرمایه ملی است.

     منبع: پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش

 

Email
چاپ
آخرین اخبار