به اعتلای کشورمان معتقدیم

انتشار چاپ نوزدهم کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار آبتاب، شهلا زنگنه، چاپ نوزدهم کتاب شرح حدیث جنود عقل و جهل امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۱ هجری شمسی توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی منتشر شد.  این کتاب ۵۴۴ صفحه دارد که با جلد گالینگور روانه بازار نشر شد که کتابی عرفانی – اخلاقی مشتمل بر مباحث ارزشمند عرفان نظری، فلسفه اسلامی، اخلاق، شرح احادیث، انسان شناسی، تفسیر همراه با نصایح اخلاقی می باشد.

امام خمینی در این اثر تلاش دارد در قالب شرحی بر یکی از معروفترین احادیث عرفانی، مضامین بلند انسان شناختی، عرفان نظری،  فلسفه اسلامی و اخلاق عملی را بازخوانی کند. این کتاب ارزشمند شرح مبسوط ویژگی های سربازان عقل و جهل است که شیخ کلینی از زبان امام صادق در اصول کافی به اختصار روایت کرده است.

اهمیت کتاب بیش از آنکه تنها یک اثر وزین علمی باشد، یک اثر راهبردی است. امام صادق لشکریان عقل و جهل را تا ۷۵ مورد شمرده اند که امام خمینی ۲۵ مورد از آنها را در  ۳۱ مرداد ۱۳۲۳  تألیف کرده است. کتاب ” شرح حدیث جنود عقل و جهل ” از متن دست نوشته امام که با تحقیق بر روی تقریرات دو تن از شاگردان ایشان برای اولین  بار در سال ۱۳۷۷ ه.ش گردآوری و منتشر شده است.

آدرس فروشگاههای مؤسسه چاپ و نشر عروج:
دفتر مرکزی: میدان انقلاب روبروی دانشگاه تهران بین ۱۲ فروردین و فخر رازی پاساژ ظروفچی مؤسسه چاپ و نشر عروج تلفن: ۰۲۱۶۶۴۰۴۸۷۳
فروشگاه شماره ۱: خیابان انقلاب چهارراه کالج پلاک ۸۸۶ تلفن: ۰۲۱۶۶۷۰۶۸۳۳
و همچنین آثار چاپ شده امام خمینی(س) را می توانید در آدرس سایت: http://shop.imam-khomeini.ir/

Email
چاپ
آخرین اخبار