به اعتلای کشورمان معتقدیم

اجرای برنامه گروهی مراقبه اسکن بدن در مؤسسه خیریه کهریزک

آبتاب، سیدکمال الدین میرعباسی؛ برنامه گروهی مراقبه اسکن بدن با تمرکز بر شناسایی هیجانات با حضور معلولان جسمی حرکتی زنان ساختمان یاس، مؤسسه خیریه کهریزک، در فضای باز جهت مدیریت هیجان از طریق شناسایی علائم فیزیولوژیک و بهبود خلق توانخواهان در تاریخ ۱۳/۰۶/۱۴۰۱ اجرا شد. 

لازم به ذکر است که زنده یاد دکتر محمدرضا حکیم زاده انسان بزرگی بود که با تلاش شبانه روزی توانست خیریه کهریزک را پایه گذاری نماید. او که بطور یقین یکی از انسان های نابغه عصر خویش بوده، در خاطرات خود انگیزه احداث و خدمت رایگان به نیازمندان معلول و سالمند را چنین بیان می کند که در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ رئیس بیمارستان فیروزآبادی بودم. بخوبی به خاطر دارم که موقع خروج از بیمارستان نزدیک درب خروجی اغلب چند بیمار مفلوک، معلول یا پیر و فرسوده را در حالت خوابیده می دیدم و با آن که رئیس بیمارستان بودم، قادر نبودم به طریقی اعمال نفوذ کنم و دستور بستری شدن آنان را بدهم. اگر هم دستور می دادم پزشکان به دلایل قانع کننده از پذیرفتن آنان خودداری می کردند و حق هم داشتند زیرا آن افراد نه قابل درمان بودند، نه بیمارستان قادر بود برای زمان طولانی آنان را بستری و تخت بیمارستان را اشغال نماید. من از دیدن این وضع بدبختی معلولان و بیماران غیر قابل درمان، زجر می کشیدم. قصد داشتم هرطور شده کمکشان کنم. بدون توجه به جوانب کار، تصمیم گرفتم با توکل به ایزد توانا، بیمارستانِ مرحوم امین الدوله که با هزینه مرحومه بانو فخرالدوله از بزرگ بانوان نیکوکار در منطقه کهریزک دایر شده بود و به دلایلی سال ها درب آن بسته مانده بود را مورد استفاده قرار دهم.

دو و سه نفر معلول که پناهی نداشتند را در آن جا بستری کردم و هدفم این بود که به لطف پروردگار و کمک نیکوکاران، این بیچارگان در آن جا بخوابند و تا زمانیکه زنده هستند تا حد امکان و توان از آن ها پذیرایی شود. این کار را هم کردم. از آن جائیکه پشتیبان کارهای نیک در مرحله اول خدای بزرگ است، او کمک کرد. نمی دانم چگونه افرادی را به یاری فرستاد و هسته اولیه هیأت مؤسس تشکیل شد، به خواست خداوند متعال و همت بانیان خیراندیش فعالیت آغاز و خدمت رسانی شکل تازه ایی بخود گرفت. وقتی او بخواهد، او بدهد، کسی نتواند بستاند ان شاءالله.

پس از مدتی با توجه به محدودیت محل اسکان در تاریخ ۱۳۵۲/۵/۲ مصادف با روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در زمینی به مساحت ۲۸۰۰۰ مترمربع – اهدائی مرحوم حاج حسن محمدی- آسایشگاه سالمندان کار ساخت و ساز را شروع کرد…

امروزه آسایشگاه خیریه کهریزک با وسعت حدود ۴۲۰.۰۰۰ متر مربع زمین و ۱۸۰.۰۰۰ مترمربع زیر بنا با احداث بناهای زیبا برای معلولان و سالمندان با کاربری های مختلفی نظیر: کارگاه ها، فیزیوتراپی، ساختمان بیماران ام. اس، کتابخانه، سالن ورزشی، فضای سبز مطلوب و آب نما و… در خدمت مددجویان عزیز می باشد.

در پی نیاز جامعه و رشد روز افزون جمعیت شهری، با همت خیّرین و نیکوکاران، در سال ۱۳۸۰ کلنگ احداث آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز با تکیه برآخرین دستاوردهای علمی، پزشکی و تجربه جامعه نگر مبتنی بر خدمات توانبخشی همچنین بر پایه دانش کسب شده در موسسه مادر (آسایشگاه خیریه کهریزک استان تهران) در زمینی به مساحت ۸۰۰۰۰ مترمربع و ۶۰۰۰۰ مترمربع زیر بنا ، در ۷ مجموعه تخصصی بر زمین زده شد.

امروزه در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز و در ساختمان هایی زیبا و به صورت کاملاً تخصصی، سالمندان، معلولین، بیماران ام اس، کودکان معلول ذهنی و کودکان اختلال اتیسم، به صورت شبنه روزی و روزانه نگهداری می شوند. بسیاری از بناهای موجود با نام و تأمین هزینه بانیان آن احداث شده است.

 

Email
چاپ
آخرین اخبار