به اعتلای کشورمان معتقدیم

محسن میهن‌دوست، شاعر و نویسنده، درگذشت

آبتاب، محسن میهن‌دوست (زاده ۸ بهمن سال ۱۳۲۳ در مشهد)، نویسنده، پژوهشگر، اسطوره‌شناس، مردم‌شناس و شاعر بود. او مقاله‌ها و کتاب‌های زیادی در زمینه‌های فرهنگ عامه، اسطوره‌شناسی و مردم‌شناسی نوشته ‌است.

محسن میهن‌دوست، شاعر، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه در ۷۸ سالگی از دنیا رفت.

یکشنبه، ۱۳ شهریور ماه در فضای مجازی خبر درگذشت، این نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه دست به دست می‌شد، که پس از پیگیری ایسنا، سیندخت میهن‌دوست، فرزندش در پیام کوتاهی خبر درگذشت او را تأیید کرد.

پیش‌تر دختر او به ایسنا گفته بود پدرش مجموعه‌ای از بیماری‌ها را دارد. در پاییز سال گذشته به دلیل شکستگی لگن مدتی در بیمارستان بستری بود.

از آثار میهن‌دوست می‌توان به «اوسنه‌های عاشقی»، «باکره‌های پری‌زاد»، «سنت‌شکن»، «نه کلید»، «اگر من بی دم، تو هم بی دم»، «گفتاری از سیاووش شاهنامه»،‌ «پژوهش عمومی فرهنگ عامه»،‌ «اوسنه‌های پهلوانی – تغزلی و درنگی تحلیلی و نظری در آن‌ها»، «اوسنه‌های بخت و درنگی تحلیلی نظری در آن‌ها»،‌ «اوسنه‌های خواب و درنگی تحلیلی و نظری در آن‌ها»‌، «سمندر چل‌گیس: سی و سه اوسانه»،‌ «اوسنه‌های چندموضوعی و درنگی در اصطلاح “مکر زن!”»،‌ «افسانه‌های دشت توس، پریان آب، انار بهشتی»‌، «کله فریاد: ترانه‌هایی از خراسان»، «داستان کیخسرو از زبان راوی دشت توس»، «اسطوره آب، چیستی پری» و «عاشقانه‌های گریز» اشاره کرد.

Email
چاپ
آخرین اخبار