به اعتلای کشورمان معتقدیم

گفتگوی آبتاب با آرش قربانپور هنرمند بی بدیل آستارایی

آبتاب، سیدکمال الدین میرعباسی – امروز یکشنبه ۳ بهمن ماه- با آقای آرش قربانپور بازیگر هنرمند آستارایی گفت و گویی کرده که بدین شرح می باشد.

آرش قربانپور، متولد ۱۳۵۳؛ فرزند استاد گرانقدرمان احمد قربانپور است که دبیر گروه هنر شهرستان آستارا بوده اند و هم اکنون سالهاست که از اداره آموزش و پرورش آستارا بازنشسته شده و دوران بازنشستگی خود را می گذرانند. هنرمند خوب کشورمان، آقای آرش قربانپور؛ تشابه عجیب و ناخواسته با دیتر هالروردن معروف به دی دی، هنرپیشه، کمدین، خواننده و نویسنده آلمانی دارد. هرچند این هنرمند آستارایی اختلاف سنی زیادی با دیتر هالروردن آلمانی دارد و چه بسا از نظر قیافه هم با ایشان تفاوتهایی دارد، ولی به نظر این دو بازیگر وجه اشتراکاتی قابل توجهی هم با هم دارند که این موضوع را به عهده قضاوت مخاطبین اهل هنر واگذار خواهیم نمود!

 آرش قربانپور، هنرمند چند منظوره و بی نظیر نمایش و عضو شماره یک گروه تئاتر مولانا و نقش آفرین خستگی ناپذیر نمایش پرطرفدار دده مالی، کار خوب منصور سفیدگر است که تشابه عجیبی در اجرای دیالوگها؛ میمیک صورت؛ حس خوب در حرکات کمیک دستان و پاها؛ طرز راه رفتن و نشان پر انرژی بودن را با جناب دی دی اهل کشور آلمان با خود سراغ دارد. آرش قربانپور، چندین شب متوالی است که در نقش بدیع به اتفاق همکاران خودش در اجرای نمایش کمدی و پرفروش دده مالی حاضرین در سالن سینما دریا را از خنده، شادی و نشاط روده بر کرده است.     

– متولد کدام شهر هستید و در چه تاریخی به دنیا آمده اید؟

آرش قربانپور: متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۳ در شهرستان آستارا هستم.

-از زندگی خانوادگی و پدر و مادر خود بگویید؟

آرش قربانپور: من فرزند احمد قربانپور هستم که در حال حاضر دبیر بازنشسته دبیرستانهای آستارا هستند و مادرم نیز معلم مدارس استثنائی بودندکه والدینم زمانی که من کودک بودم از هم جدا شدند. بعد از ۲ سال پدرم همسر دیگری را انتخاب کرد و مجدداً ازدواج کرد. مادرم نیز به تهران مهاجرت کرد که ایشان هم بعد از مدتی سکونت در تهران ازدواج کرد.

-خانواده قربانپور چند فرزند دارد و شما فرزند چندم هستید؟

آرش قربانپور: ما پنج فرزند هستیم. ۲ پسر و ۳ دختر که من برادر بزرگتر هستم و فرزند ارشد خانواده خواهر عزیزم یلدا است.

 

 

 

                 عکسهای کودکی آرش قربانپور

 

 

 

 

 

-دوران تحصیل خود را کجا گذراندید و پس از فراغت از تحصیل چطور وارد بازار کار شدید؟

آرش قربانپور: زمانی که دیپلم تجربی خودم را از دبیرستان حکیم نظامی آستارا گرفتم، مشغول به کار شدم. ابتدا در بخش ترخیص کالا در گمرک آستارا مشغول به کار شدم و حدود ۱۳ سال در این بخش فعالیت کردم، سپس وارد بازار پوشاک شدم و از طریق بازارچه مشترک مرزی ایران و آذربایجان تجارت کردم. بعد از مدتی تغییر شغل دادم و در کارخانه فولاد در شهرک صنعتی آستارا شاغل شدم.

-از چه زمانی متوجه شدید که به بازیگری و طنز علاقمند هستید؟

آرش قربانپور: از همان دوران کودکی روحیه طنز پردازی و کمدی در من وجود داشت، بطوری که در محافل خانوادگی زبانزد همه شده بودم. من عاشق سینما و تئاترهای کمدی بودم.

– شما که با هنر زیبایتان لحظات شادی برای مردم رقم می زنید، آیا در زندگی شخصی خودتان هم روحیه شادی دارید؟

آرش قربانپور: باید بگویم که دوران کودکی تا جوانی من پر از فراز و نشیب بود. من دوره های عاطفی ناگواری را به دلیل جدایی والدینم گذراندم که البته با حمایت خانواده پدری تا حدودی خلاء های عاطفی ام پر شد. وقتی به گذشته فکر میکنم، میتوانم به جرأت بگویم که از همان دوران جوانی روحیه و اشتیاق خاصی در من وجود داشت که همیشه برای شاد کردن مردم در فوران بود.

-هنرپیشه مورد علاقه شما کیست؟

آرش قربانپور: هنر پیشه مورد علاقه من در فیلمهای جدّی؛ کلیت استوود، رابرت دنیرو، آلپاچینو، ملگیپسون، کیانو ریوز هستند و در فیلمهای کمدی؛ جیم کری است.

-فعالیت هنری خود را چگونه و در چه سالی آغاز کردید؟

آرش قربانپور: در سال ۱۳۹۴ با آقای منصور سفیدگر آشنا شدم که ایشان مرا مورد تشویق و حمایت خودشان قرار دادند و مرا ترغیب به ایفای نقش در نمایشهای کمدی کردند. پس از گذزاندن دوره های آموزشی و با انجام تمرین های فشرده، با توجه به استعداد بنده؛ نقش اول نمایش کمدی فوتبالیست ها را به من واگذار نمودند. در واقع، شروع کارهای نمایشی کمدی را در این آستارا با نویسندگی و کارگردانی آقای منصور سفیدگر آغاز کردم و خوشبختانه از همان ابتدا با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان مواجه شدم و توانستم رشد خوبی در این عرصه داشته باشم، به طوریکه  مدت پنج سال، در هشت نمایش کمدی ایفای نقش کردم که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد.  

-در طول سالهایی که فعالیت هنری داشته اید، بهترین مشوق شما چه کسی بوده است؟

آرش قربانپور: به جرأت می گویم که در مدت این پنج سال که طعم موفقیت را در عرصه هنر و بازیگری چشیده ام، مشوق اصلی و بهترین همدم من همسر عزیزم خانم سیده زهرا ولمی بوده اند.

     پایگاه خبری آبتاب (WWW.ABTAAB.IR):

 

 

-از آقای سفیدگر بگویید؟

آرش قربانپور: آقای منصور سفیدگر حسینی در سال ۱۳۴۴ در اردبیل به دنیا آمد. هفت ساله بودند که به همراه خانواده به شهرستان آستارا مهاجرت کردند. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۵۳ با شرکت در کلاس کانون پرورش فکری و نوجوانان به مربیگیری کارشناس  رشته تئاتر مکارم علی نیا شروع کرد. در کارنامه هنری ایشان فعالیتهایی از قبیل: بازی در نمایش خان و دهقان (سال ۱۳۵۹)، بازی در نمایش ماه در کایلنامو می درخشد (سال ۱۳۶۰)، بازی در نمایش اولدوز و کلاغها (سال ۱۳۶۱)، بازی در نمایش آخرین امید (سال ۱۳۶۴)، بازی در نمایش خواب صدام (سال ۱۳۶۵)، بازی در نمایش انسجام (سال ۱۳۶۶)، بازی در نمایش انبارداکی خبرلر (سال ۱۳۶۷)، بازی در نمایش کابوس؛ سیاه بازی (سال ۱۳۶۸)، بازی در نمایش کمدی زالو (سال ۱۳۶۹)، کارگردانی نمایش انبارداکی خبرلر در جشنواره دانش آموزی امور تربیتی تبریز (سال ۱۳۷۰)، نویسنده و کارگردان نمایش کتیبه در جشنواره دانش آموزی امور تربیتی تبریز (سال ۱۳۷۲)، کارگردانی نمایش بچه تابستان جشنواره امور تربیتی تبریز و هفت اجرای عمومی در تبریز (سال ۱۳۷۳)، نویسنده و کارگردان نمایش کمدی اکازیون در آستارا (سال ۱۳۸۰)، بازیگر و نویسنده نمایش کمدی شهره گلنلر در آستارا (سال ۱۳۸۱)، بازیگر و کارگردان نمایش بچه تابستان در آستارا  (سال ۱۳۸۲)، نقش اول بازی در نمایش ۲۴ ساعت در خواب و بیداری (سال ۱۳۸۵)، نقالی شاهنامه برای اولین بار در صد سال اخیر در گیلان و ۲۰ اجرا در تهران (سال ۱۳۹۰)، نقالی شاهنامه خان هشتم، مرگ رستم (سال ۱۳۹۵)، نویسنده و کارگردان فوتبالیست ها (سال ۱۳۹۶)، نویسنده و کارگردان نمایش کمدی مرد هزار چهره (سال ۱۳۹۶)، نویسنده و کارگردان نمایش کمدی آخر دنیا (سال ۱۳۹۶)، نویسنده و کارگردان نمایش کمدی بازارچه ساحلی (سال ۱۳۹۷)، و نویسنده و کارگردان نمایش کمدی پاپانین گول بالاسی (سال ۱۳۹۸) می درخشند.

منصور سفیدگر حسینی

-بهترین همکار شما در عرصه بازیگری چه کسی است؟

آرش قربانپور: یکی از بهترین همکاران من آقای شایان گل محمدی هستند که ۲۲ سال سن دارند و دانشجوی کارشناسی ادبیات از دانشگاه آزاد آستارا میباشند. ایشان جوان بسیار با استعدادی است که از اولین نمایش کمدی نقش مقابل من را بازی کرده اند. ما در تمام نمایش ها با هم به صورت زوج کمدی کار کرده ایم. آقای آریا خضری هم جوان بسیار کاربلد در سیستم صوتی هستند که با ما همکاری دارند. ایشان دانشجوی رشته معماری هستند و تک فرزند می باشند که به گفته خودشان عاشق مادرشان هستند.

شایان گل محمدی

آریا خضری

 -اگر آقای آرش قربانپور بخواهد که یک جمله کلیدی بگویند، آن جمله چیست؟

آرش قربانپور: در این دنیا از ریا و تزویر بیزارم چون علت عقب ماندگی کشورم را در هر عرصه ای ریا و تزویر میدانم.

    آرش قربانپور

 

 

 

Email
چاپ
آخرین اخبار