به اعتلای کشورمان معتقدیم

کارزار مردمی هزاران نفر برای درخواست تصویب حق طلاق برای زنان

ایران از معدود کشورهایی در جهان است که زنان در آن حق طلاق ندارند و این موضوع مشکلات بزرگی برای آنان ایجاد کرده است. حالا گروهی با راه‌اندازی کارزاری خواستار برآورده شدن این حق برای زنان شده‌اند.

این کارزار را تا امروز بیش از ۱۵ هزار نفر امضا کرده‌اند. در متن این کارزار که خطاب به معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس فراکسیون زنان مجلس نوشته شده، آمده است:

«بسیاری از قوانین طلاق در کشور ما مردسالارانه است. اگر زنی از زوج خود ناراضی باشد و از بودن در کنار او اکراه داشته باشد، مهر عدم تمکین می‌خورد و اگر مرد قصد طلاق نداشته باشد، ادامه زندگی برایش غیرممکن می‌‌شود.

زنانی هستند که تحت آزار روحی مداوم هستند و مدرکی ندارند و دستشان برای طلاق به جایی نمی‌رسد. در عوض مردان حق ازدواج مجدد و قطع نفقه را دارند و می‌توانند زن را بلاتکلیف و در بند نگه دارند. ممکن است در این مدت زنان مشکلات زیادی از جمله آزار همسر را تجربه کنند.

خواهشمندیم با تغییر قوانین این اجازه را مانند مردان به زنان هم بدهید که بتوانند برای زندگی خودشان تصمیم بگیرند. دادگاه‌ها پر از زنانی است که بلاتکلیف‌اند و همسران آن‌ها راضی به طلاق نمی‌شوند. ما خواستار آنیم که هرچه سریع‌تر در این زمینه تدابیری اندیشیده شده و این قوانین مورد بازنگری قرار گیرند.»

این کارزار تا تاریخ ۱۶ آذر در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/20405) در حال جمع‌آوری امضاست.

Email
چاپ
آخرین اخبار